پس زمینه پارالاکس

سفر به ماه (بخش پنجم)

سفر به ماه (بخش ششم)
اکتبر 28, 2017
سفر به ماه (بخش چهارم)
اکتبر 30, 2017

سفر به کدوم ماه


سوال چهارم

وقتی که از منبع نور مصنوعی استفاده میشه، با نزدیک شدن به منبع نور سایه ها بلندتر و با دور شدن از منبع نور سایه ها کوتاهتر میشن. ولی ما میدونیم که این کلیپ رو NASA از Apollo 11 برای ما در سایتش گذاشته پس ما دیگه کاری نداریم سایه ها بلند و کوتاه میشن یا سبیل دار و بی سبیل میشن. توجه داشته باشین هر سری از عکس ها مربوط به یک فضانورد یکسانه. نکته اینه که فقط با منبع نور مصنوعی سایه ها بلند و کوتاه میشن. یعنی این فیلم 100 در صد stage بوده.







سوال پنجم

آیا تا به حال پریدن فیوز رو دیده اید؟ این آقا Jan Lundberg در سال های 1966 تا 1975 سمت group managerspace projects رو در Hasselblad همون شرکت سوئدی سازنده ی دوربین های عکاسی Apollo های رو بر عهده داشته. وقتی اون عکس خیلی خیلی خیلی خیلی خوب Buzz Aldrin رو بهش نشون میدن فیوزش میپره. میگه که ظاهرا سوژه ی عکس رو با نور مصنوعی حسابی ردیفش کردن چون با وجود اینکه پشت به آفتاب ایستاده کاملاً عین فرشته ها نورانیه. بعد با سیاستمداری میگه که بهتره از خودشون یعنی NASA بپرسیم که چطور این عکس رو تو ماه گرفتن...! با دقت نگاه کنید.


سوال ششم

فنآوری ویژه ی NASA برای مقابله با ریزگرد های سطح ماه را با رسم شکل توضیح دهید. توجه داشته باشید که با توجه به لیست مکالمات رسمی سایت خود NASA تا 3 ثانیه بعد از نشستن هنوز موتور ماه نشین روشن بوده. فضانوردان Apollo دستمال گردگیر را چقدر نم کرده بودند که اصلا اثر گرد و خاکی بروی پایه های ماه نشین ننشسته است؟
برای اینکه ببینید کلاً اینا با خاک مشکل دارن لطفاً کشف کنید با چه تکنولوژی اینا رد چرخ ها روی خاک رو در جلو و پشت چرخی که تو عکس دیده میشه محو کردن!!! عجب رویی دارن اینا. توجه کنید که تو عکس کاملا واضحه که rover خیلی روی ماهی که اینا میگن حرکت کرده چون داخل چرخ پر خاکه و حتی خود عکس صحنه ی تعمیر گلگیر چرخ رو نشون میده.



0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments