پس زمینه پارالاکس

Empire State Building

واگن، صدا، عجیب ترین چیز
نوامبر 28, 2019
اینارو کی آورده؟
ژانویه 4, 2020

Empire State Building


من نمی دونم چرا "مرده ی" این talk show ها و game show ها، و نمی دونم چی چی شوهای سالهای 1940 تا نهایت دهه ی 90 میلادی هستم. وقتی نگاشون می کنم، انگار تو اون زمان هستم و یه بیننده ی native آمریکایی هستم. کلی چیز از فرهنگشون و "دنیاشون" تو اون زمونا گیرم میاد و خیلی جالبه. بی نظیره. چند روز پیش یکی از قسمتای late night with David letterman رو که برای 1982 و اوایل شبای شروع کارش بود نگاه می کردم. کلاً چگونگی برنامشون شوخی و گفتگوی چرند و پرند و خندست، یعنی بود! در طول برنامه بعضی وقتها از سطح شهر هم گزارش می گرفتن و کلی کارای باحال و بامزه. تو این قسمت یه گزارشگری رو فرستاده بودن که از ملت همیشه در صحنه این رو سوال میکرد که
"به نظر شما اینکه تصميم گرفتن برای کاهش ترافیک سطح شهر، ساختمان Empire State رو خراب کنن و جاش یه پارکینگ طبقاتی بسازن، چه مقدار موثر خواهد بود؟ "
اینم داشته باشید که Empire state یه برج بسیار مشهور و بزرگ تو نیویورکه!!! بعد این ملت همیشه در صحنه عین"مسخ شده ها" و brain washed ها اصلاً توجه نمی کردن که آخه کدوم الاغی ساختمون به اون مهمی رو برای ساختن پارکینگ طبقاتی خراب می کنه! بعد چرت و پرت می گفتن و حتی بعضی هاشون موافق هم بودن!
من با کلی خنده و شگفتی نگاه می کردم که آخه چطور همچین چیزی ممکنه؟ یعنی اینا انقدر داغونن؟
قطعاً اونا به این احمقی نیستن. ولی trigger ها و anchor هایی که پترن های اینا رو فعال می کنه چقدر موثر و قدرتمندن و کسانی که بیش از صد سال پترن های ملت هميشه در صحنه رو مطالعه کردن "عجب تسلط شاخداری" روی مردم دارن.
حالا هی من خودمو بکشم که ای آقا! ای خانوم! شما می تونی زندگیتو در یکheart beat عوض کنی
ولی
کسی باورش نمیشه.
با شور زندگی کن.


0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments