پس زمینه پارالاکس

ADD یا ای دیدی ندیدی

مردک به دنبال مدرک
اکتبر 1, 2019
تهدید، تحدید یا ته دیگ
اکتبر 3, 2019

ADD یا ای دیدی ندیدی چیست؟


یه برچسب خاصی هست که بسیار شیک و زیباست البته برای اونی که میچسبوندش. بیچاره اونی که روش میچسبونن. یعنی ماها به عنوان محل نصب. قسم میخورم که امروز صبح که داشتم میرفتم سر کلاس با خودم عهد کردم "کر و کور و لال باشم" و خیلی اتو کشیده بشینم سر کلاس و بیام بیرون. خیلی هم سعی کردم ولی نشد. یکی از همکلاسی ها سر یه داستانی بحث ADD یا Attention Deficit Disorder رو پیش کشید و "داغ" منو تازه کرد. هر چی بیرون رو نگاه کردم، هرچی برگ اکالیپتوسی که سر راه کنده بودم بو کردم فایده نداشت. میدونید با این برچسب اینا چنتا کودک رو نابود کردن؟
یه سوالی. شما نشده مجبور باشین یه چیز آشغال و مزخرف رو یاد بگیرین بعد هی بخواین ازش در برین؟ هی ساعت رو نگاه کن، در و دیوار رو نگاه کن، برو تو خیالبافی و هزار جور راه فرار دیگه. درسته؟ اون کودکی که صبح ساعت 6 صبح بیدارش میکنید، بعد میاریدش تو یه جای سفت و سخت پشت یه نیمکت مینشونیدش. بعد یه مشت "آشغال غیر ضروری" رو هر روز 5 ساعت تو حلقش فرو میکنید چه رفتاری غیر از "بی توجهی" به این چرندیات باید از خودش نشون بده؟ آخه من نمیدونم شما در عقل و فهم رو بتون ریختین؟ از این ساده تر چیزی هست آقای استاد دکتر؟ آیا رفتاری غیر از این رو باید از یه "انسان طبیعی" انتظار داشت؟ بعد شما label ای که اون ور آب یه مشت کفتار freemason برای نابود کردن بچه های باهوش و خلاق ساختن برداشتید رو این کودک و اون کودک میزنید؟
استاد دکتر
خود شما نگفتید همین کودک رو بذارید جلو کارتون تام و جری یک ساعت هم میشینه کامل توجه میکنه؟ چرا؟ چون variety کارتون چیزی که یه انسان طبیعی نیاز داره. انسان تنوع دوست داره به خصوص یه کودکی که تازه داره دنیارو میبینه. رفتار اون کودکی که شما روش ADD نصب می‌فرمایید کاملاً طبیعیه.
میدونید با یه برچسبی که شما و همکارتون خیلی خوشحال روی یه کودک میزنید ممکنه چنتا خانواده رو نابود کنید؟ فکر نمی کنید حالا اون پدر و مادر ممکنه برن خونه و هر کدوم به اون یکی بگن اینا تقصیر طرف مقابلشه؟ یا بگن ما که تو خانوادمون از این چیزا نداشتیم. برچسبی که ما میزنیم رو این کودک ممکنه بشه جرقه‌ای برای یه کدورت زناشویی و حتی طلاق؟ در حالی که اون کودک بیچاره طبیعی بوده و هیچی مشکلی که نداشته هیچ، تازه خیلی هم خلاق و باهوش بوده چون با یک نگاه محیط رو می‌شناخته و دایم دنبال تنوع بوده. این طبیعت خلاقیت و تیزهوشیه.
استادان و دکتران بزرگوار خیلی وقته زمین مرکز دنیا نیست. زندگی مردم هم دستمایه ی سعی و خطای ما، منبع درآمد ما، مایه پست و مقام ما نیست.
میدونید آنچنان این دانشگاه‌ها بی فایده و به درد نخوره که داد همه در اومده. دیگه نمیشه اینجوری ادامه داد. باید این سیستم و این روش اصلاح شه. شما تو جلسه معارفه حتی از یک نفر از اون 30 40 نفر نپرسیدین آقا خانم چرا میخواین مشاور بشین. چرا نپرسیدین؟ چرا از اون چند دقیقه فقط و فقط برای تاکید بر گیر و گور های آیین نامه و "هشدار" اینکه پایان نامه رو کی بدین چی بدین استفاده کردین؟ چرا؟ مگه این مردم هزینه ی این دانشگاه رو میدن که ما فقط "پژوهش بازی" کنیم؟ مگه این مردم هزینه ی این دانشگاه رو نمیدن که بعدش کسایی بیان و به دردشون دوایی باشن؟
امروز صبح که میومدم دانشگاه (!؟) یه کلاغی روی سیمی سر راه نشسته بود. بعد من رفتم زیر سیم ترسوندمش که ببینم واکنشش چیه. کلاغه فرار کرد رفت روی یه سیم دیگه 3 یا 4 متر اون ور تر. بعد من دوباره رفتم زیر سیم و دقیقاً "همون ادا بازی ها" رو و شاید این دفعه شدیدتر و بدتر انجام دادم. میدونید واکنش کلاغه چی بود؟ کلاغه نگاهی به من کرد و بدون اینکه بترسه و حتی برای اینکه نشون بده از من اصلاً نمیترسه و عین خیالش نیست(!!!) برگشت و "دم مبارک" رو با منقارش مرتب می کرد. من همینجور بالا پایین میپردم زیر سیم و سر و صدا میکردم ولی کلاغه عین خیالش نبود!
یه کلاغ تو 5 ثانیه رفتار من و خودشو دید، به رفتار خودش و من فکر کرد، الگوی رفتار خودش رو در مقابل من غیر ضروری و اشتباه دید، رفتار درست رو در مقابل رفتار من تشخيص داد(!!!) ، تصمیم قطعی گرفت، تصمیمش رو اجرا کرد و دیگه روی سیم بعدی از رفتارهای من نترسید که هیچ، تازه منو تحقیر هم میکرد.
اون وقت یه دستگاه آموزش عالی به این عریض و طویلی با این همه آقای دکتر و خانم دکتر نمیتونه با یه موجود ساده از طبیعت رقابت کنه؟
میشه یه نفر به من بگه پس ما داریم تو این کلاسا، تو این دانشگاه ها چیکار میکنیم؟
با شور زندگی کن.



آپدیت پنج شنبه 11 مهر 1398
استاد گرامی
همین یکی دو ساعت پیش خدا لطف کرد و آنچنان "مدرکی" رو، دارین منو؟ آنچنان "مدرکی" رو در یکی از مشهور ترین رسانه های آلمان و دنیا پیدا کردم که قطعاً باید دعا کنید دیگه همدیگه رو سر کلاس نبینیم! اگه عمری باشه با پرینتش سرکلاس ملاقاتتون میکنم. این مدرک، عجیب ترین چیزیه که اصلاً باور کردنی نیست. اصلاً باور کردنی نیست.
بعد که سر کلاس نشون دادم میذارمش اینجا تمام مردم ببینن و قضاوت کنن که ما ها و شماها تو این دانشگاه ها "که در سطح بین المللی شناخته شده هم هست" چیکار میکنیم؟ البته این فراموش نشه که من با "شخصیت حقیقیتون" مشکلی ندارم. من با "شخصیت حقوقیتون" که حرف "مخالف خودش" و "حرف تازه" رو میخواد "خفه کنه" مشکل دارم.
لحظه شماری میکنم برای دیدارتون استاد. لحظه شماری...


0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments